lørdag 26. mars 2016

Tweedgenser strikket med Alpakka tweed

Jeg skulle likt å se en undersøkelse hvor de sammenliknet salget i garnbutikker med ferdigstrikkede modeller og butikker som kun har bilder av plaggene. Det er ikke sjelden at jeg blir stående for å beundre de fine genserne og jakkene som henger framme i den lokale garnbutikken. For en måneds tid siden lot jeg meg friste til å kjøpe garn til en tweedgenser og den var like rask å strikke som jeg ble lovet.

Garnet heter Alpakka tweed og selges av Du store alpakka. Oppskriften anslo 11 nøster til størrelse M. Jeg strikket bolen og ermene litt lenger og brukte nesten 12 nøster. Etter flere strikkeprosjekter som har endt opp med en liten pose med rester var det fint å sitte igjen en liten rest.



Legg merke til den fine raglandfellingene.




3 kommentarer:

  1. Enig med deg. Å friste med fine modeller er et godt salgstriks. Likte genseren din, både farge og fasong. Pent arbeid.
    hilsen Berit

    SvarSlett